"Hello, Dr Drew!"
Язык издания: русский
Периодичность: ежедневно
Вид издания: сборник
Версия издания: электронное сетевое
Публикация: "Hello, Dr Drew!"
Автор: Шендарева Лариса Валерьевна
Шендарева Лариса Валерьевна
учитель английского языка, 1 квалификационная категория
Республиканский центр дистанционного образования детей-инвалидов
Конспект урока _английского языка, проведенного в 6 а_классе
Тема: Hello, Doctor Drew
ЦЕЛИ УРОКА:
Практическая: Отработать употребление лексических единиц по теме “Болезни, их симптомы и лечение в речи учащихся.
Образовательная: Развивать навыки устной речи, аудирования. Cовершенствование навыков монологической и диалогической речи, умение высказываться логично и связно, продуктивно, умение анализировать и выражать свое мнение, описывать происходящие события.
Развивающая: Развивать воображение, фантазию, творческое мышление, речевые способности, способность логически излагать, развивать умения сравнивать, анализировать. Формировать языковые навыки учащихся, развитие умения работать в группах.
Воспитательная: Учить учащихся бережно относиться к здоровью. Воспитание уважения к мнению других, умения слушать, воспитание отрицательного отношения к вредным для здоровья привычкам.
ТИП УРОКА: урок повторения
ФОРМЫ РАБОТЫ УЧАЩИХСЯ: ( групповая: 3 человека ).
СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ: компьютерное оборудование
СТРУКТУРА И ХОД УРОКА
№
Этапы урока
Название используемых ЭОР
Деятельность учителя
(с указанием действий с ЭОР, например, демонстрация)
Деятельность обучающихся
Время в мин.
Технические программные средства
1
2
3
4
5
6
7
I.
Организационный момент
Hello, children!
I’m glad to see you.
How are you today?
I’m fine, too, thank you.
Let’s start our lesson.
The theme of our lesson is “Hello, Doctor Drew!”
Hello, our teacher!
We are glad to see you, too!
We are fine, thanks. And you?
1 мин.
II.
Фонетическая зарядка
2-3 слайды
Let's revise our vocabulary.
Repeat after me
to cure
a disease
to cough
to be ill
to have/get flu
to have/get a cold
a sore throat
a toothache
a stomachache
an earache
a broken leg
to be pale
I have a headache
a bad cough
to cure
a disease
to cough
to be ill
to have/get flu
to have/get a cold-
a sore throat
a toothache
a stomachache
an earache
a broken leg
to be pale
I have a headache
a bad cough2 мин.
III.
Речевая зарядка
1. What day is it today?
2. What is the date today?
3. What season is it now?
4. Do you like spring?
5. What is the weather like in spring?
6. What can you do in spring?
- Today is …
- Today is …
-It’s spring now.
- Yes, I do. I like spring.
- The weather is usually warm.
- I can walk a lot in spring.
2 min.
IV.
Активизация лексических единиц по теме.
Практика устной речи.
4 слайд
5 слайд
Now, boys and girls, you will be translators. You should translate words from English into Russian and from Russian into English.
to cure
a disease
to cough
to be ill
to have/get flu
to have/get a cold
a sore throat
a toothache
a stomachache
an earache
a broken leg
to be pale
I have a headache
a bad cough
У меня болит живот
У меня сильный кашель
Я болею
У меня грипп
Answer my questions
1.What symptoms of diseases do you know?
2.What can happen with you if you eat too
much sweets?
3.What will you do you if you have a cold?
4.Do you go to bed if you have flu?
Look at the picture and say what the matter is with people
What can happen with the people in these pictures?
- лечить
- болезнь
- кашлять
-болеть
-болеть гриппом
- простудиться
- больное горло
- зубная боль
-болит живот
- боль в ухе
-сломанная нога
-быть бледным
- у меня болит голова
- сильный кашель
- I have a stomachache
- I have a bad cough
- I am ill
- I have flu
a headache
a sore throat
a toothache
a stomachache
an earache
I will have a toothache .
If I have a cold I will take some medicine, drink milk with honey and go to bed.
Yes, I go to bed if I have flu.
Mr Clark has a toothache.
Mr Book has a stomachache.
Mr Spook has a an earache.
Mr Pale has a broken leg.
Mr Cool has a sore throat.
Mr Fine has a cold.
The man is eating too much food. He can have a stomachache.
A little boy can have an earache because he is listening to loud music.
The people are under the rain. They can get a cold or get flu.
The boy and the girl are eating ice-cream. They can have a sore throat.
3 min.
3 min
2 min.
2 min..
6 слайд
Find the wrong word. T
1. cough, cough syrup, nose drops, milk with honey
2. the plague, a cold, aspirin, flu
3. a sore throat, a headache, cough, forehead
4.a stomachache, a broken hand, to be pale, an earache
cough
aspirin
forehead
to be pale
1 min.
V.
Физкультминутка (аутогенная тренировка)
7 слайд
Sit comfortably. Close your eyes. Breathe in. Breathe out. Let's imagine it`s summer. You are lying on a sandy beach. The sun is shining. The sky is blue. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You have no troubles. No serious problems. You are quit. Your brain relaxes. There is calm in your body. You are relaxing. Your troubles flout away. You love your relatives and friends. They love you too. You are sure of yourself, that you have much energy.
You are in good spirits. Open your eyes. How do you feel?
(звучит тихая музыка)
Учащиеся принимают удобную позу, закрывают глаза, расслабляются.
4 min.
VI.
Работа с текстом
8 слайд
Now let’s read and translate the text “Hello, Doctor Drew!”
Open your books p.212 ex.4
Answer the questions
What are Jenny's symptoms?
What's the matter with Jenny?
Why is she ill?
What advice can you give her?
ученики читают и переводят текст “Hello, Doctor Drew!”
упр.4 с.212
.- She is coughing.
- She has a sore throat.
- She has a bad headache.
- Jenny has flu.
- She went for a walk without her warm coat.
- Take juices and tea, and honey with milk.
- Take some medicine.
- Go to bed.
12 min.
VII.
Аудирование
видеоролик
Listen to the song “Hello, Doctor Drew!”
ученики слушают песню “Hello, Doctor Drew!”
3 min.
VIII
Объяснение домашнего задания
10 слайд
Ex. A p.213
Write a short storyusing the ideas from the table.
2 min.
IX.
Подведение итогов урока
Everybody was very active today, everybody tried to do the best, so I think I should give you only excellent marks.
Our lesson is over, thank you, goodbye!
Thank you. Goodbye!
1 min
ПЕРЕЧЕНЬ ИСПОЛЬЗУЕМОЙ ЛИТЕРАТУРЫ
- Примерные программы по учебным предметам. Иностранный язык. 5-9 классы. — 2-е изд. — М.: Просвещение, 2014.
- Кауфман К. И. , М. Ю. Кауфман М. Ю. Программа курса английского языка: Счастливый английский.ру/ Happy English.ru для 5-9 кл. общеобраз. учрежд. — Обнинск: Титул, 2014.
- Кауфман К. И. , Кауфман М. Ю. Английский язык. Счастливый английский.ру/Happy English/ru Учебник английского языка для 6 класса общеобразовательных учреждений Обнинск, изд-во Титул, 2014.
- Кауфман К. И. , Кауфман М. Ю. Книга для учителя к учебнику английского языка Счастливый английский.ру/Happy English/ru для 6 класса общеобразовательных учреждений Обнинск, изд-во Титул, 2014.
- Аудиоприложение к учебнику английского языка Счастливый английский.ру/Happy English/ru для 6 класса общеобразовательных учреждений Обнинск, изд-во Титул, 2014 г.
ПЕРЕЧЕНЬ ИСПОЛЬЗУЕМЫХ НА ДАННОМ УРОКЕ ЭОР
Таблица 2
№
Название ресурса (тема)
Форма предъявления информации
Ссылка или гиперссылка на ресурс, обеспечивающий доступ к ЭОР
1
Hello, Doctor Drew!
презентация
музыка–звуки природы
видеоролик
4
HYPER13PAGE HYPER15
1